Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Tuesday, September 7

mati itu suatu kepastian ,





assalamualaikum :)
tadi pagi pegi ziarah kubur kedua-dua arwah atuk ,
dua dua kat area bangi ,
so senang laa kan .
kitorg bace tahlil ringkas and bersihkan ckitckit .
tabur bungaa and so on .

mengikut dalam buku sejarah hidup aku yg ta penah diterbitkn ,
cter dye mcm neh .
atuk belah ayah meninggal waktu aku darjh 6 .
wktu tu last day UPSR .
mmg terkejot gler ahh . huhu .
atuk belah mak plak meninggal waktu form 3 thn lpas laa en ,
hmm , yg ni plak 2nd last PMR .
huhu . mmg mencabar gler ahh .
tapi aku da redha dahh , tp still laa sedih doe :(

but life must goes on ,
( the most typical answer kan ? durhh )

knape pegi kubo awal awl ek ? bkn bese pegi pagi raya ?
haaa , kalo korg nak tawu .
act , lg baek kte pegi ziarah kubor wktu bulan ramadhan neh ,
sebelom 1 syawal ,
sbb roh kan dilepaskan , tk kene seksaan kubor ,
so dorg bole tgk spe yg dtg ziarah dye .
( lbih krg camtu laa , kalo tersilap sorraay )
sbb tu laa ade org kate , roh akn nanges ble dnga takbir raye ,
( kononnya laa , ta tau plak aku btol ke tk , hmm )
sbb dorg kene smbg balik seksaan kat dalam kubo .
haisshh ,
takot kan cter pasal mati ? hmm , pahale da laa ta cukop lg .
ayuh laa kte bertaubat selalu ,
astaghfirullahalazim :)


ryte afta tht ,
straight away plus belok ckit pegi mydin .
buat ape ?
pegi menjual laa . HAHA , beli barang laa ,
kate nak RAYE .
perghh , gler sesak doe .
jalan dah tk mcm jalan , da mcm berenang dlm lautan manusia
( oke fine , aku hiperbolaa jeh )

PASTU ,
penat dahh . balik rumah .

SEKIAN TERIMA KASIH :)

2 comments:

nishnish (: said...

niy yang buad aku nak cryingg !
warghhh , rayer pulak nak dekatt ,
;'(

Nana said...

nyss ,
sorray sorray !
aku paham .
jangan nangess !
aniss kan kuatt :P