Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Friday, June 18

naseb baek sayaa PUASA :)

ketika itu , aku sedang asyik menjawab soalan agama
yang dibekalkan oleh ustazahku yg tercinta ,
atas sebab kesejukan yang terlampau di dalam perpustakaan
yang terletak di presint 16 itu ,
aku mengambil keputusan untuk keluar seketika ,
sekalian menunaikan solat fardhu zuhur .

jam menunjukkan jam 2 ptg ,
ramai yg sudah mula keluar dari perpustakaan ,
solat barangkali , ataupun mengisi perut yang kosong .
aku ? oh tidak , aku berpuasa .
sedang aku menuruni tangga menuju ke surau ,
dua orang perempuan yang mgkin sebaya atau lebih tua drpdku
mmndg aku atas bawah .
"hai cari pasal ape ? saba saba , " getus hatiku .
aku tidak pedulikan mereka dan meneruskan perjalanan ke surau .

setibanya di surau ,
hanya dua org 'cleaner' warga indonesia sdg menunaikan solat ,
aku menguntumkan sebuah senyuman kpd mereka ,
yalah , mereka kan saudara sesama islam kpdaku .
aku solat ,
setelah selesai solat aku terburu-buru keluar
meningatkan kerja sekolah ku yg masih bertimbun
di atas meja studi di perpusatakaan ,
berjalan seorang diri amat tidak menyelesakan diriku ,
tapi apakan daya ,
tiada yg sudi menemani ( ade je snanye . hehe )

aku melangkah naik ke bhgian atas perpustakaan
dimana aku mltkkn barang2 ku .
aku meluru ke arah meja studi yg aku gunakan sbntr tadi ,
"eh , mane buku agama atas ni tadi ? ," aku kehairanan .
aku menjeling kearah meja sebelah ,
sekilass , duaa kilass ,
SAHH ! itu buku yg aku gunakan tadi
siot btol !
manusia itu langsung tidak memulangkan semula kpdku ,
malah dia hanya buat muke seposen
mcm tade pape yg berlaku
cube utk bersabar , puasa kan ??
aku tros menyimpan HWs agamaku ,
chemistry dikeluarkan
tapi , perasaan GERAM+MARAH+BENGANG aku ta dapat diatasi ,
manakan tidak ,
manusia itu duduk disebelah kuu ,
HOT jee aku tgk muke dye .
ape lagi ,
aku tros capai HP aku ,
"mak , ambek nana skrg bole ? " sms yg aku sendkan kpd mak aku ,
aku cuba utk menjawab handout chemistry yg ckgu bg ,
tidakk , fokus aku hilang .

mak call ,
bla bla blaa blaa
aku tros berkemas dan berlalu pergi ,
huh , keluar jugak aku akhirnyaaa,
menyampah siott ,
ayah sampai ,
aku buadd muke hepi ,
well , i take that easy ,
adik aku kate ,
"mak suh pegi mydin beli barang , tp ayah cakp 'ape barang pegi mydin ? ' alamanda jelaa "
HAHA , aku gelak .
buang tabiat ape bapak aku neh ?
rupe-rupenye mmg btol pegi alamanda ,
haai , terubat sikit ati aku ,
walaupon g alamanda jehh ,
at least dapat cuci mate , kan ? kan ? kan ?

THE END

moral of the story :
tolonglaa hormati org laen .
walaupun buku tu buku library , tp kalo org laen da ambek dulu , mintak laa izin dulu .

p/s : korg paham tak cter neh ? HAHA .

No comments: