Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Sunday, June 10

Taaruf Week @ CFS IIUM

ASSALAMUALAIKUM & HALO :D

I went home last night right after the Welcoming and Bai'ah Ceremony which is about 12 midnight . And yeah , with that I'm officially one of CFS IIUM's student :) *applause for Mona pleazzeh

Saya juga telah menerima kad matrik saya *YAYYYY Dan tudung yg senget telah menambah seri wajah kusam saya *mencik mencik Maaf saya mengambil keputusan utk tidak berkongsi dilaman ini . Saya juga ditempatkan di Mahallah Khadijah yg mempunyai 9 tingkat . Satu-satunya mahallah yg ada lif *YAYYY LAGI . Oh mahallah tu hostel ya kawan-kawan . Bukan sejenis kuih yg bulat dan berlubang di tengah *ayat Noni :P Oh tidak sama sekali . Saya mendiami bilik di tingkat 4 . Alhamdulillah kalau bersesakan di lif maka saya akan menjalani gaya hidup sihat memanjat tangga :) *muka bahagia 

Saya agak terkejut melihat keluasan bilik dan kelebaran loker yg disediakan . Agak sempit . Tapi apabila saya melawat mahallah yg lain , rupanya bilik saya lebih mewah dan selesa . Alhamdulillah . Saya lebih bersyukur kerana ahli bilik saya semuanya baik-baik belaka . Kami mempunyai kimia yg agak kuat sehinggakan ramai yg tertanya-tanya mengenai status hubungan kami . Jawapannya adalah It's Complicated .

"Course apa ?"  "Engine" "Uuuuuuuuu" LULZZ 

Ini sebahagian daripada penghuni mahallah Khadijah aka KC . Ini pun sudah beribu-riban orang belum ditambah dgn mahallah Zainab dan Aisyah . Boleh migrain nak cari orang dalam kalangan lautan manusia ini .  Apatah lagi masing-masing mengenakan tudung yang sama . 

Yaaa , kami DIWAJIBKAN memakai tudung taaruf sepanjang Taaruf Week . Dan yaa , saya telah memakai tudung seperti diatasa selama 7 hari tanpa caruman . Lihatlah . Dibelakang tudung kami terdapat logo IIUM yg elegan dan rock(batu) gituh :) Barangsiapa yg didapati tidak mengikuti dress code Taaruf Week , individu tersebut akan dikerah utk menukar kembali mengikut kehendak program . "Eh ni kenapa tak pakai stokin dgn tudung taaruf ? Pegi naik balik tukaaaaaq" , contoh ayat akak committee yg ada unsur tokok tambah gaya Mona . 

Walaubagaimanapun , dress code bukanlah isu besar kerana isu terbesar adalah menjalani English Placement Test (EPT) , Arabic Placement Test (APT) , Fundamental Knowledge Test (FKT) dan juga Tilawah Entrance Test (TeNT) . *Fuuuuh , sesak nafas menaip -je pun 
EPT sangat seronok kerana saya sudah lama tidak menggunakan bahasa Inggeris dalam penulisan ditambah lagi dengan soalan yg boleh me-migrain kan otak saya . Terdapat 25 soalan objektif mengenai Fardhu Ain dalam bahasa Inggeris . Mudaah ? Jawapannya klakar bagi saya kerana kebanyakkan soalan berkisar feqah kaum wanita . Kasihan brothers yg terkebil-kebil baca soalan . APT adalah paling mudah kerana saya hanya mengisi maklumat peribadi lalu saya menyelak halaman pertama lalu saya berjalan keluar dari bilik peperiksaan dengan wajah penuh teruja . *Aku ngantuk gila babeng dah weh petang tuu TeNT pula bacaan al-Quran kami disemak oleh ustaz dan ustazah . Beriya bangun awal pagi utk test yg mengambil masa kurang 5 minit . *Lap peluh kering Maka secara umumnya saya dapat bau bahawa saya akan berada di CFS selama 2 tahun . Hal ini kerana saya hanya mampu EXEMPTED from the EXAMINATION only . lulzzzz . So tak payah nak membajet berdebar tunggu result Mona kayh semua . ahakzz

Okay ini masanyaaa untuk kembali bertaaruf dengan manusia pulak k . Sudah cukup sudah jumpa kertas exam . Ada pulak org tu text kita mintak nak pinjam pensel 2B *please terasa Ishma EHHHHH

Meet my rumets ,
Mona . Ira . Nisa . Syida

Memula masuk tu , saya paling tak tahan dengan cuaca yg bahang amat . Dalam bilik mandi pun macam sauna free y'know . So better tk payah mandi . Mandi peluh je hari-hari . *Apa cerita mandi pulak ni . lulzz

Cultural night was not bad . It was awesome though . Nasheed is a trend whaat . There's one group called themselves New Reborn *if Im not mistaken . They sound really really really good  and harmony . I can't stop myself from being hypnotized by 'em . Oh how much I wish I can go for Maher Zain's concert . 

Malam yg dinanti-nantikan kini tiba . Yaa , Welcoming n Bai'ah Ceremony . Serius cakap aku mmg memerlukan ke-heksaited-an utk malam itu . Dahh TAHNIAH kepada semua brothers n sisters committee yg menjayakan malam itu . Serius AWESOME gilaa ah gimik u'ols . Ttbe ada helikopter terbang out of nowhere . Ada kamera dkt helikopter tu . Serius semua heksaited gila melambai-lambai . Mona ternganga so tk sempat nak amek gamba dia . LULZ . Lepas tu ttbe ada pulak posmen datang bawak bungkusan utk Bai'ah tu . Sumpa ohsem abe Posmen tu mai bwk moto kapcai tengah padang .Serius kreatif :) *Tapi kalau ada Mona lagi gempak ah . lulzz

 Nampak tak tulisan CFS kat bangunan tuu ? Bangunan tulahh mahallah I . ihikzz . Cool kan ? Boleh pulak ada orang tak perasan pastu sempat curse kata buat malu je lupa nak switch off lampu . HAHAHAHA . Lagi lawak ada yg ingat ada org nak ponteng . Cerdik betul ponteng bukak lampu dan selak langsir . *Piko n FIK please terasa . HAHAHAHAHAH

Comel sangat bila Clarion berkumpul ambil gambar bersama . iTerharu sangat semua berusaha mencari tiang gol yg terlibat . Korang ni comel sangat . ahakzz
FIK bakal meninggalkan PJ dan berkelana ke Gombak . Biasalah , aweks ECONS lah katakan . Babai FIK , sbb kau nak bla je aku layan kerenah kau :P ihikss . I'm gonna miss ur attitude yg menggelikan usus aku :') Take care tau baby , jgn lupa bawak charger k nanti . lulzz 


Kami duduk bersama kat padang . Comelkan ? Oh baidewei , CFS sediakan seat mat utk setiap seorang dalam taaruf kit . Ahakzz . So tkdelah kotor pun****g we'olss . ahakzz . 
K siapa buat lawak ni ? Alaaahai bahagia je muka semua :P ahakzz ahakzz . Memang kuat gila babeng doh gelak . Segan sikit ahh . Tapi nasib baik kat padang kan , so tklaa bising sangat bunyinyaa . Kot laah . Maafkan kami yaa yang lain . lulzz
Miza . Asuha . Zuhdi . Jijah .Che Pah . Ilya . Ishma.
Rina . Mirae . Mona . Piko . FIK . Amani .

Ada beberapa orang lagi yg tk sempat bergambar dgn Mona *perasan giloss . Sorry Era , Aimi . Next time kayh korang . ahakzz . *Sapa suruh tk alert :P

And yeah , this is just a beginning . I hope this ukhuwah will last forever till Jannah <3 And to new friends , I'm glad to have all of you in my life . Let's strive for the best for duniawi n ukhrawi . I'm still learning to be a better muslimah . I do really this spirit will last till the end of the seconds I breathe . 






Nota Kaki : Serius kawan saya cantik-cantik belaka . EHHHHHHHHHH . LULZZ . Moga cantik luar dalam :D







No comments: