Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Saturday, June 16

Up&Down

Assalamualaikum and Hallooo *bright smile*

So , I'm home again this week . *YAYYYY Oh don't get jealous pleasee *kening-kening . I need to be home as I need to use the internet as I need to kill the boredom -..- Guess what ? The class was not even started yet last week . And again guess what ?? I was spending my time watching k-drama -..- And THAT IZ NOT GANGSTA AT ALL -_____-

And the test results was out . Alhamdulillah . I'm so grateful and insyaAllah I'll be doing my foundation for only one n half year instead of 2 years . I might not get exempted from English n Arab n also Tilawah n Fardu Ain. Proud enough to be at level 6 , beginner for Arab n Study Circle (Usrah) .I have so much to learn . I have zero to share with others . I have lots of things to do so that I can contribute to Ummah . Pray for me everyone :)

Oh BTW , I need to buy second-hand textbooks laah . Gilaa la MYR 155.00 for 3 textbooks . *Aku org kampung , tiada apa apa yg dpt ku berikaan . I've contacted some seniors , but still not sure if they can sell those books to us *kawan yg tolong mintak sbenarnya . Errr , so anyone that TERserempak with this post and want to sell ur books . Do contact me via Twitter k :) To be exact , I need Physics , Maths , Computer and Chemistry textbooks . Uuuuuu , I do really sound desperate over here . And SO WHAAAAT , that's true :P

I got something in my mind to share right now . Macam tk penting but I think it does important which I rasa macam tk penting balik tiba-tiba . Ohh , shud I express it here ? *Ni blog aku sukahati lerzzzz 

But well , this is based on what I've seen since past two weeks . Living in islamic environment tak semestinya membuatkan seseorang itu terus dilabel ALIM . Or some people called us as ustaz n ustazah . Whatta narrow minded you have laa weh . But I was okay for people to call me that :) Some people rasa tk selesa kena label mcm tu . Same goes if you wear something stylo orang label you bnda yg you tk suka . Ahhh , apa apa jelah . Yg penting , stop being judgemental . Kita sama-sama agama , sama budaya . Kenapa nak cari perbezaan . Betul tak ? One more thingg . We need to cover aurah because it's an order from Allah . What with you said that you're being fake . Kot ye pun tk suka , fikir duluu lah . Aku pun tk sempurna , ada masa stokin tu malas pakai . Sama-sama lah kita berubah . Jangan laa nak merunguuttt 24/7 . "Dulu sekolah aku perangai mcm setan , ttbe kat sini nak berubah . Mmg tak lah" . Are you trying to say that you proud to be "SETAN" . Sorry if that sound so harsh but that's the truth . I was speechless listen to that . Lemah betul iman aku sbb hanya mampu terdiam dan tukar topik . Takkan la tkda sekelumit rasa kau nak jadi baik . Kalau tk baik sangat pun at least , lebih baik dari dulu . Bagi aku laa , aku tgh cuba nak jadi lebih baik . I'm not sure bila Allah akan panggil balik . Macam bole aku nak hold Malaikat Izrail drpd cabut nyawa aku . "Kejap . Lek lek lu Izrail , aku tk ready lagi ni . Kahwin pun belum"  Nauzubillah . By the time dia smpai , nak keluar suara pun aku tk mampu agaknyaa .  Semoga aku sentiasa dalam kesedaran dan ingatan kepada Allah . Ada hikmah kenapa Allah temukan aku dgn orang mcm tu . Ada hikmah jugak kenapa Allah temukan korang dengan aku *hehehehehe


K . Can you see the game ? LULZZ . Nmpak tak permainan di situuu ? Just pray for the best for everyone .

I wish to type more . Tapi aku ni tk suka menaip long post tapi suka menaip banyak kali . hehehehehe . So , see yaa in some next hours :P Tapi rajin turut memainkan peranan k .




nota kaki : Malas gilaa bebeng nak ltak gamba cantik I . heeeee :P



3 comments:

amirah syahirah said...

nana si dorexxian.. untungla 3 textbook 155 hengget. ktrg kat palam satu subjek ade satu textbook + manual lab 103 hengget okay.. kne beli untuk 4 subjek.. byg je la.. pas2 x leh beli from senior.. wajib buku baru sbb nk akses kod.. bersyukurlah dgn yang adoooo... haha..

Eternal Love Seeker said...

very true . ^^

Nana said...

uuuuuuuuu , iBersyukur je :) buat bisnes gila tk bole beli dkat senior . lulzz .