Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Tuesday, May 31

Keretapi Taknak Masuk ( KTM )

Assalamualaikum and Waddup KauOrang Semuaa :)

Itu diaa topik diskusi kita di hari yang mulia ini , pengangkutan awam atau lebih spesifik KTM . Bukan na kutuk atau na menjatuhkan atau sebagainyaa , cuma ingin melakukan luahan jiwaa ? ecececeh -____- Seperti yg sedia maklum , Sabtu aritu aku pegi KKB dgn menaiki KTM .

na kata ERL mmg superb lahh , laju jehh . tahu-tahu dah sampai . aaa emmm , worth it lah even bit mahal fare dia . tapi tk kesah lah , janji puas hati  , kan Shz ?

sesape yg biasa naik KTM area na pegi MidValley , KLCentral . korg tahu jelah isi diaa , sesak tahap elephant? gaban bhaii . aku tk ingat dah gtau ke belum tapi , kami saling mendoakan agar kami sempat bernafas hingga ke penghujung jalan , durhh -___- . Bila sampai Mid semua berpusu pusu na keluar , Shz dgn semangatnyaa kata kat aku , Nanaaaaa ! diffuse in cepatt ! aku cam , ekkk . saba ! saba ! tkde space nihh , dahulukan org nty kita akan dida $@#^%$^** , tk sempat habis cakap , ohh semua dah keluar ? dan dapat lah kitorg duduk . kalau na cerita kesesakan dalam tu , aiyooo , sendiri rasa lah kan . tapi tk lah seDAHSYAT ini

 ini tahap melampau lah kan , kalau macam ni lah kat Malaysia , aku lagi sanggup drive kete bapak aku senyap senyap even tkde lesen . bialahh aku mati bergaya tgh jalan sbb speed melampau drpd berhempap dgn org cenggini . TAPI , idok le teman doa gitu yehh , mintak corner lah yep , Ya Allah , aku na hidup lagi !

sekarang na story pasal kemudahan yg diberikan kepada wanita oleh KTM , korg ingat keje aku mengutuk je ke hah ?  iaitu Koc Wanita :) yeayy , kale pink gituu .

errkk , ni tk pink sangatlah pulok . Har Har , tapi alkisah dia cenggini . aku biasa dengar ade lelaki yg tak paham bahasa selalu sangat masuk koc ni kan , sampailah hari tu aku saksikan sendiri .

Waktu tu aku ngn Shz dgn semangatnya lari ke arah koc wanita bagi mendapatkan seats yg terbaek utk kami , masuk masuk jeh . TADAAAA ! ada tiga org lelaki , seorang warga tempatan manakala dua org warga asing sedang syok meng-conquer disudut koc ituu , hailaa hailaa . mereka kelihatan agak samseng ? haktuihh la wehh :P *baru sekarang aku berani na lawan lah kan . HAHA . makk aii , cakap fon sampai koc sebelah pon bole denga . even aku tk paham bahasa yg dia pakai , tapi aku tahu dia ckp dgn mak dia . sebab ape ? sebab dia sebut AMMA . durhh -___- , kalau aku jadi mak dia , aku kecewa dohh . pffttt xp

aku ingat kes tk paham bahasa setakat tu jehh , tapi ghope ghope nyaa , EEeeeEEEwwww , Gereyy aku *gerey adalah geram sebutan Noni . How possible a woman let her husband/boyfriend got into WOMEN / LADIES / GIRLS coaches ? ehh , melampau  betul . kes tadi tu fine lah kan . mamats tu bajet taiko lah bole buat sesuka hati . yg akak alias makcik ni ape masalah dia . bole jea dia suh hubby or boyf dia pegi tmpat lain , menggedik siaa . macam mintak pelempang . yg aku panas tu sbb , time tu mmg tgh padat doh . kaw expect , pompuan lain nak sesuke ati nak sondol , langgar laki er ? pakai otak la der , yg kaw pon makcik alias akak , tak rasa bersalah ke doh ? buat muke innocent konon . haaaaktuih . phewww .
haa , bagi mereka mereka yg tak perasan tu , meh aku bagi korg perasan . tgk nihh .


kalau tk reti baca bahasa Melayu pon kan , at least tkkn tk paham gambaq tu kot . melampauu . buta lukisan ke ape ?

So , terlerai suda kesakitan hati aku kat hangpa semua yg tk reti na hormat privasi org lain , mintak penampaq btol laa . lek lek luu Monaa ! so , till then :) 

p/s : harap maap kalau terkasaq bahasa naa ,  

 

No comments: