Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Thursday, May 10

#AkuNakVlogTapiMalasSbbMukaBerjerawatLULZ

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHIWABARAKATUH &
SALAM SATU MALAYSIA 

Di pagi yg indah dan penuh barakah ini , Mona ingin mengucapkan SELAMAT BERJAYA kepada CALON TEMUDUGA MARA . Tahniah kpd yg dpt , kepada yg tk dpt boleh cuba lain kali dan bagi yg tk apply macam aku , pegi update status ke tweet ke update blog terus mcm aku cakap good luck dkt kawang kawang kita yg hosheem (awesome) angat tuu . 

Semalam , rakyat Malaysia digemparkan dgn penemuan sebuah video . Dimana seorang wanita yg didakwa ibu kepada bayi tersebut telah memukul , mencubit , menghempuk dan menendang anaknya . Perghhhh , ala-ala WWE laassseudd . Video tu mmg tersebar laa merata tempat sehingga nama wanita itu yakni Ira menjadi trending di Twitter . So , kpd para ibu yg gila glamer tk bertempat bolehlah melakukan aktiviti seperti itu lagi *Kau mintak hempuk daripada aku n the gang 

Maka apa yg aku nak komen disini adalah ...... Semoga nanti aku ada anak , bila anak aku meragam ke melalak memalam , taknak denga cakap ke . Aku tkkan nak memukul smpai tahap mendera mcm tu . Nauzubillah minzalik . Aku tknk laa mengutuk or cakap lebih-lebih . Kang jadi kat aku ke , sepupu aku , makcik aku ke . Well , life's unscripted . We never know what happen next kan . Yesterday was history , today is ........... (aku lupa lassseudd) , future is mystery . kikikikikikiki *memana je aku tibai quote ni  So , kita doakan yg terbaik laa utk life budak tu dan life anak-anak yg lain . Kalau korg ada terdengar kes penderaan cemni , apa lagi . Jgn nak guna pepatah Jaga Tepi Kain Sendiri lah sangat lah kan , take an action . Call talian NUR laa weh . Di talian 15999 . Ah sonang jo nombornya . Tk payah nak malas sangat lah kan *Ehhh , Mona emo :P

Haaaa , semalam surat tawaran online UIA dah boleh bukak . Alhamdulillah aku daftar 2JUNE2012 , JAM 2.30 PM , di Centre of Foundation Studies IIUM Petaling Jaya . Jom ahh hantar aku . *Apa ke lah ngeng si Mona , bajet nak pergi oversea jaa gaya :P

Ehh , kenapa aku rasa post aku ni mcm berita harini . lulzz , bukan ada org nak kisah punn . lulz again .

Ahh , peduli hape Mona . kuikui . Wehh u'ols yg kaki Youtube . Jom layan Nasi Lemak Kopi O TV9 esok kayh . Sebab ada MATLUTHFI laasseudd . Kah kah kah . Mona excited lassseud . Bak kata Paah , dorg on skype kot . hewhewhew . Mona excited lagi lassseudd . *Ahh , Mona oppanngg kang . lasseud lasseud -..-

Back on the news yg trending kat Twitter tu kan . Mmg waktu siang mmg gempak gilaa ah TL aku org mengutuk laa , merintih laa , keluar lah doa-doa bagai semua kan . Aku ni duk pelik je , sbb aku tgh kaji booklet UIA *eheemm , Mona , eheemm So , aku cam malas nak cari mana video tu . Bilaa dah petang sikit , baru laa aku teringin nak usha gak ,. Tapi tup tup Youtube dah block video tu sbb violence jadah . Hmmm , so tk tgk lah aku . But then , malam tu tgh lipat kain *perlu ke Mona tunjuk rajin sambil tgk berita , kat TV ada tunjuk sikit video tu . Ternganga lasseud tgk .Ehh , ni bukan isu yg aku nak kata . Aku just nak ckp aku lmbt tgk video tu . Then bila aku on Twitter balik , trending dah bertukar jadi KUCH KUCH HOTA HAI . kah kah kah . Memang lah korg ni , lawak kot aku rasa . Beriyaa lah siang2 , malam dah lupa dah pasal budak tu . Hilang terus pasal budak tu . *dekat TL aku jelah kot . lulzz . But then , mmg macam tu laa . Org amik tahu kalau isu tu tgh hot . Amik tahu , patu komen . Nama yg terlibat trending . Then kau go on with ur life . Hidup korg tk effect pun dnga berita mcm tu sebenarnya . Same goes to berita pasal Nayati , yg pasal KONY2012 , pasal BERSIH 3.0 . Sekejap je benda tu . Alaah , lek ahh . Aku pun mcm tu . HAHAHAHAHA . Tapi jgn lah emosi sangat . Jgn cepat sangat judge . Korg tk pernah tahu apa jadi sebelum dan selepas kejadian tu . Korg nmpk yg current issues je . Seriously , dunia skrg penuh propa . Aku taip ni random kayh . Berdasarkan apa yg dah lama aku perhati tapi tk tertaip . lulzz . And aku setuju ahh dgn video Mat yg ni .  LULZZZ

"Hello Mark Zuckeberg , ..... " aku suka giloss part tu . kikikikiki . LULZ <------ ha'ah aku di influence oleh video ini . Thanks abg Mat :) lulzzz



So geng , fikir-fikir kanlaah . Jgn tgk , patu gelak-gelak . Suka-suka je . Buang yg keruh , ambil yg jernih . Korg kan awesome dan matang-matang belaka :)

May Peace Be Upon Us All :D

No comments: