Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Monday, April 9

Hati & Kehidupan

Assalamualaikum & Hi :)

My second post after half an hour of first post of the day . Wow that fast . 
Alhamdulillah , I found this through brother Aiman Azlan .


Hati kita mudah dibolak - balikkan . Ya  , itu yg terjadi kpd aku . Mmg kena sangat lah video ni dekat aku . Tersedar sikit aku . Selepas terumbang - ambing buat seketika , Alhamdulillah . Allah gerakkan hati aku utk menonton video ini .

Betullah kan , kalau bukan kita yg tak tolong diri kita siapa lagi . Tunggu hidayah ? Sudah lama Allah hantar Nabi Muhammad kpd kita , Al-Quran yg penuh panduan. Mudahnya aku lupa , mudahnya , terlalu mudah . Syukur , hati aku belum mati . Aku masih boleh sedar dan nmpk kebenaran . Terima kasih ya Allah .

Mungkin ada yg menonton video ini tidak dapat seperti apa yg aku rasa .

Apa yg kau rasa Nana ?


Hmm , aku nak berubah . Aku nak berubah . Aku nak berubah . Aku perlu sangat sokongan . Hidup aku sebelum ni mudah sgt terpengaruh . Mudah sangat digoda syaitan laknatullah . Aku ni mmg kuat hiburan . Suka sangat . Aku ni mmg ada darah seni sikit . Tapi aku takut aku salah guna . Aku takut Allah tak berkati hidup aku . Aku perlu bimbingan . Aku perlukan bimbingan . Susah nak berjalan seorang diri . Aku cuba , aku jatuh . Aku lalai . Aku taknak jd macam dulu lagi . Tak nak . Tak nak .

Dulu ? Dulu tu macam mana ? 


Memang dari dulu aku dah bertudung , lebih tepat sejak darjah Tiga . Tapi rupa-rupanya aku tak tutup aurat dgn sempurna pun . Apa guna ? Aku nak menutup aurat . Tolong sokong aku .
Dulu aku tak jaga amanah . Aku lupa tanggungjawab . Sebelum tu , aku mmg sangat bagus orangnya . I'm not bragging . I'm trusted person those days . Adakah aku terbuai pujian duniawi ? Aku hanyut . Di luar nmpk tenang , tapi rupanya di dalam aku hanyut .
Dulu aku mmg belajar ikut suka aku , konon belajar sebab ilmu . Konon tak sokong pendidikan Malaysia yg exam oriented ni . Sekali lagi aku hanyut dgn falsafah hidup sendiri . Aku lupa menuntut ilmu itu tuntutan agama . Aku lalai . Aku belajar last minute sbb alaaah , spot questions kan banyak . Aku tipu diri konon belajar sbb ilmu . Betul kalau aku blajar tu sbb ilmu , aku nak bnda tu kekal . Tapi aku sekali lagi ditiup angin dan melambai-lambai mcm lalang .


Sekarang , aku nak sangat pertolongan daripada korg . Kalau kawan-kawan ada link usrah mcm kat atas ni ke ? Apa-apa yg boleh dikongsi . Aku berharap sangat kita kongsi bersama . Sokongan pun dah cukup . Kalau ada kawan-kawan yg rasa feel kita mcm sama jek , pun aku terima utk kita kongsi . Aku nak tahu yg korg tak alone utk face this thing . Dan aku pun tahu yg sebenarnya aku tak keseorangan utk berjalan ke jalan Allah .

Perempuan nafsunya 9 , akalnya 1 . Maka aku perlukan akal yg lain sbg sokongan dan bantuan .
Terima Kasih .

May Peace Be Upon Us All :)


2 comments:

Eternal Love Seeker said...

i'm always with you ^^

Nana said...

toche toche ^^
sayang paa :)