Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Monday, December 26

PortDickson-Melaka :D

Assalamualaikum dan Hello Semuaa :D

Percutian ke negara seberang terpaksa ditangguh *setahun maa wa tunggu , kene tunggu lagi setahun  The next date will be on January . Thank God aku dah tak sekolah kan . Maka kami bercuti cutian di sekitar Malaysia sahaja . Cuti-cuti Malaysia laah gamoknye yaa . So , we went to Port Dickson . Nogori Sombilaaaan . *teringat Dee nak phone N9 -.-


Hari Pertama


We arrived there at about 12 . Not much people there , so we choose the best place for us to picnic . Yeeehawww . Seronok siott makan tepi pantai , lagi syok ada Wifi ... DOH -.-



dah syok makan kenyang perut kedepan semua . Alhamdulillah , rezeki Allah :D Ayah pun bergerak ke Masjid menunaikan solat Jumaat . Kami pun dok lepak santai senyap senyap sebab kenyang . Teman pun ajak lah adik teman yang kecik tapi dah besar ni jenjalan tepi pantai .

Actually , I'm wondering why there were lots of men yang tak pi solat . Okay , aku sangka baik jaa that mereka musafir datang jauh jauh lah kot kan . Or maybe tak jumpak pintu masjid . Tk tahulaah . Aku tk mampu nak tegoq pakai kuasa ataupun teguran . Dah cukup selemah iman aku tegoq pakai hati ni . Sesungguhnya aku hamba Allah yang lemah .

ehem ehem , nak hadiah ? HAHA

That night , aku tk tahu awatnya laaah letih sangat . Tertidoq . sedar - sedar dah pukul 2 pagi . OMGEEE ! so , sambung tido . HAHA . 

HARI KEDUA

We're supposed to go back home but Ayah did an announcement that we're going to Melakaa ? And jyeeah , that was shocking news . But , it was awesome laaah wehh . Maka bertolaklah kami ke Melaka , tapi sebelum tu pi lepak kat Teluk Kemang . Angin dia memang tiup sepoi berbahasa laah wa cakap sama luu . 



Sampai kat Melaka terus lunch dekat kedai makan tepi jalan . Orang tengah lapar makan apa pun sedapp . Teehee . Setibanyaa di hotel , OMGEEEE ! Ada 4 event dekat situ . Ada family day laah , gamok meriahh benorr ni pak munaweehh oi .

That evening , I accompanied my adik pi swimming dekat swimming pool *obviously -.- This kiddo tak reti berenang . Aku suruh dia pi mandi kat tmpat dalam but she refused *hang belagak kat aku hang lagi tinggi drpd aku konooon .  Ada sorg budak lelaki ni dok komen cara dia enjoying herself in the pool . Sumpah lawak . Budak tu siap cakap " macam ni lahh kak " sambil tunjuk aksi renang kupu-kupu lah kot . *Memang dekat tempat cetek kau buat mcm tu dek oii , terpercik air sebatu kau tahu . Tkpe laa , budak budak . HAHA


Tk sampai setengah jam main ayaak , hujan dok turun makin lebat . So kami gerak pi town laa . HAHA .

Unfortunately , kesesakan lalu lintas yang amat menyesakkan membantutkan niat . Belok punya belok punya belok lari daripada jamm , kami jumpak ni ;




ni baru stail , aku tak minat pun kereta kereta ni semua . Tapi mcm cool lah pulakk ek . Tapi aku nak buad cenggini , haaraaaam . better pegi haji kalau dah banyak sangat duit berguni guni tu kan . Tkpaa lah . Lain orang , lain stail .

Setibanya malam , nak duk cari jalan pi Umbai *ni lah tempat ikan bakaq fresh n power kat Melaka  Tapi tak jumpak . So , makan laah dekat satu restoran tepi jalan bertentangan dengan laut ni haa . and hujan still tk berhenti dari pagi tadi .


 Siakap Bakar berSambal ;D
muka excited bebenor lettew . HAHA

Balik hotel terus layan Cerekarama TV3 sebab nak tgk Johan Asari aka Botak dalam drama Ajaibnya Cinta .  Like seriously , he's my favourite actor ... DOH :P 

HARI KETIGA

Nothing much . Just get ready to get home . Oh yeahh . this time berjaya menembusi Banda Hilir tanpa kesesakan lalu lintas yang menyenakkan perut . Parked at the Mahkota Parade pahtu pusing satu town pakai kaki . 




Tgh dok jenjalan tu kan , terdengaq conversation between seorang chinese lady ( CL ) dgn seorang pembawa beca ( PB )  ni . *pembawa beca tu PB pun boleeeh . HAHA . bukan pulang bermalam ya adik junior :P

CL : ini berapa naik beca ?
PB : satu jam , 40 ringgit . Kalau setengah jam 20 ringgit 
*aku cam , mmg lah aku reti . bahagi dua jeh tuu -.-
CL : oh , okay . thank you *berlalu pergi

Like seriously bagi aku adalah tidak worth untuk membayar sebanyak itu kerana aku penah naik beca waktu kecik kecik kecik dulu *okay aku tk ingat , mak yang kata dan kalau nak naik pun tkde makna smpai stgh jam . kalau tawar kat PB tu aku nak naik 10 minit bole tak ? Dia duduk , aku tunggang . Means aku bayar dalam 5 ringgit je . HAHA . But , dari sudut yang lain . Itu jea cara dia cari makan kan , dah decorate lawa lawa. Siap ada bunga bunga . Ada speaker besaa lah , kipass pun ada depa letak . Majuuu betol . Ehh , aku tak halang korang nak naik beca okayy . Dipersilaaakan :D


Last but never the least , Thank you Mak n Ayah for killing the boredom . HAHA . It has been quiet long time since we spent our time together . I Love all of you , yess Ira . You are included . 

No comments: