Hi! Assalamualaikum. This blog belong to Siti Farhanah Norazhar since 2009.She types random stuff randomly.Human with cartoon characters in her soul. She thinks she's awesome.She's so Mona

Monday, December 13

bicara hati ?



aku bukanlah punya idea untuk dicoretkan , tapi jari jemari terlalu degil dan terlalu teruja untuk menaip . tapi , bukan lebih baik jika kudrat ini digunakan untuk menyiapkan bertan-tan kerja rumah yg telah dibekalkan ? hmm , berfikir sejenak . yea , mungkin bukan mood untuk berfikir buat masa ini . mood ingin berkongsi fikiran atau mungkin pengalaman . * alasan -__-

pagi tadi , subuh aku dikejutkan dgn SMS dari sahabatku , Wafa . ucapan Selamat Jalan ?
yea yea , jaga diri elok elok yea . Banting itu bukan luar dari Selangor pon . usai membaca , masa masih terasa berat . badan rase berat seakan segala otot mengeras . ini pasti kerja setan yg tak mahu manusia bertemu Yg Maha Esa . haiihh , lmbt lagi subuh aku . bak kata Mak ' subuh Gajah ' . badan pon dah macam anak Gajah , ish ish . bilaalah badan na jadi macam anak kucing pulok , comel saja :)


di usha sekali lagi tepon bajet canggihku itu , ehh . ade lagi satu msgg .
date 13/12/2010 , at 00** am
wani ? rindu aku lah tuu . salam yg diberi aku reply dye jwpn mendoakn kesejahteraan Sahabatku kembali . haaih , rindu pula dgn warga Dorexx . usah gusar , 2011 dlm bbrapa detik bakal tiba . nty kte berjumpa di kelas dgn gelaran senior ok ?


eh eh , tiba tiba teringat . ulangtahun kelahiran HS aku laah . yaaay !
Selamat Hari Lahir Yg ke-17 :) semoga mendapat kejayaan di dunia & akhirat * same seperti impian yg pernah Kak Sab tulis dkt atas kertas waktu kali pertama kita jumpa sbg adik&&kakak.
yea , sewaktu minggu Asimilasi :) tak pernah aku lupa .
senior yg disayangi seluruh ahli dorm , semoga Cemerlang Tahap Infiniti yea dalam SPM :)
terima kasih sbb ajar kitorg semua Chemistry && ambil berat pasal kitorgg .
terima kasih jugak kerana pernah jage Nana waktu Nana tk sehad lpas latihan kawad aritu ,
yea , Nana tk penah lupe . rindu pulaa rasenya . maaf juga kerana kite tidak selalu berkomunikasi , Nana terlalu pemalu agaknya . hihi . Kak Sab juga terlalu sibuk dgn SPM dan latihan Softball . Nana , Siti A dgnn Syunda bangga sangat dapat Kak Sab jadi HS kitorg :')

kenangan di SESERI : Syunda , Nana , Kak Sab , Siti A :)


teruk pula rasanya sebab tadi lepas Subuh tidur balik , tetapi seperti tidak saja .
mimpi seperti bercampur dgn realiti . mungkin terlalu byk di fikiran . yea , kalau aku stress mmg aku pilih tidur sbg jalan penyelesaian . ehh , selesai ke ? sudah tentu tidak , sekurang kurangnya setelah bangun aku dapt berfikir dgn lebih normal .


satu lagi msg masuk , sender : tizi
ohh , ajak meronggeng yea * tiru ayat Wafa . hmm , Nana okay jea . mmg sangat merindui sahabat kita semua . yelah , bulan nie jea yg kita punya sebelum masuk ke medan peperangan ,
haaih , serius pula bunyinyaa . lepak sajaa :) oleh itu , maka kami ? ayuh berjumpa lah gamoknye :P hee ~
tembam , tembam-er , tembam-est , HAHA . Wafa , Nana , Tizi :)


Sekolah menengah saja aku sudah menjejak 3 buah sekolah . ketiga tiga sekolah ini mempertemukan aku dgn pelbagai ragam manusia , tidak perlu aku mencarut panjng lebar tntg pengalamn itu dalam post ini . tetapi apa yg dpt aku nukil kan sedikit di sini ialah betapa kita harus menghargai setiap org yg hadir dalam hidup kita . tidak guna menyesal setelah ditinggalkan atau meninggalkan . memang mudah untuk mencari kawan , org gila tepi jalan pon bole jadi kawan . tapi bukan mudah untuk berkawan . walaupun kita satu sekolah , kita mungkin aggap org itu kawan kita , tetapi hakikatnya dia hanyalah kenalan . kawan , kenalan ? lain ke ?
memang lain , malas na buat kotak perbandingan disini . aku rase korg sume yg bace ni ade otak n akal yg sehadd , so pndai pndai laah fikir dan cari konklusi :)

2 comments:

syahindah zainal said...

ehem2! btw, thanks letak gamba aku yg cun tu , hahhaa

Nana said...

cun ? errr , yelah adekku :P